. حدیث مهدوی
.#حدیث_مهدوی
#نرم_افزار_جامع_مهدویت
کلام امام زمان
الَّذی یجِبُ عَلَیکُمْ وَ لَکُمْ أنْ تَقُولُوا: إنّا قُدْوَةٌ وَ أئِمَّةٌ وَ خُلَفأُ اللّهِ فی أرْضِهِ، وَ اُمَناؤُهُ عَلی خَلْقِهِ، وَ حُجَجُهُ فی بِلادِهِ، نَعْرِفُ الْحَلالَ وَالْحَرامَ، وَ نَعْرِفُ تَأْویلَ الْکِتابِ وَ فَصْلَ الْخِطابِ.
ای شیعه ما
بر شما واجب است و به سود شما خواهد بود که معتقد باشید بر این که ما اهل بیت رسالت، محور و أساس امور، پیشوایان هدایت و خلیفهی خداوند متعال در زمین هستیم. همچنین ما امین خداوند بر بندگانش و حجّت او در جامعه میباشیم، حلال و حرام را میشناسیم، تأویل و تفسیر آیات قرآن را عارف و آشنا هستیم.
تفسیر عیاشی/ ج1/ ص16بحار الانوار/ ج89/ ص96/ ح58.
صبر نسبت بایمان چون سر نسبت بتن است. خداوند بحکمت و فضل خویش آسایش و شادی را در یقین و رضا قرار داده و غم و اندوه را در تردید و غضب ودیعه نهاده است. دانشمندی که بداند و بکار نبندد مانند چراغ است که مردم را روشن کند و خود را بسوزد. حیا و کمزبانی دو شعبه ایمان است و خشونت و زبان آوری از لوازم نفاق است. وقتی زنا رواج گیرد زلزله پیدا شود، وقتی حاکمان ستم کنند باران کم شود و وقتی که با ذمیان خیانت شود دشمنان چیره شوند. کوری دل گمراهی پس از هدایتست. همنشینی با فقیران از لوازم تواضع است. مؤمن با سلاح و زبان خود جهاد میکند. خدای والا فرماید فرزند آدم مرا آزار میکند که بروزگار ناسزا میگوید، روزگار منم و کارها بدست منست و شب و روز را تغییر میدهم. جهان ملعون دنیا شیرین لذیذ و زرد است و خدا شما را در آن جای داده تا ببیند چه میکنید. بگو خدایا جان مطمئنی از تو میخواهم که بمعاد ایمان داشته باشد و بقضای تو رضا دهد و بعطای تو قناعت کند. هر که یقین داشته ایمان قلبش خالص باشد و قلب خویش سالم و زبان خویش راستگو و جان خویش آرام و خوی خویش مستقیم و گوش خویش شنوا و چشم خویش نگران کند. رستگار شود و چیزی خوردن با خادم فروتنی می باشد و خوشا آنکه خدا روزی او بحد کفاف داده باشد و بر آن صبر کند. مسواک کردن اقتضای فطرت است. و تازه دندان مرکز وروداز بیرون به داخل بدن است و اولین برخورد دندان است که اولین هضم کننده است چنین است که باید تمیز بماند و تمیز شود درمصاف باید بیرون ریخت با آب و مسواک شستشو داد می باشد و صورت اولین منطقه ای است که به چشم می خورد این نیز باید تمیز شده باشد می باشد و علم از عبادت بهتر است و عین اساس دین ترس خداست. جویای علم میان جاهلان چون زنده میان مردگانست. نیک خوئی رشد است و بد خوئی شأمت است و نیکی افزایش عمر است و صدقه و نیکوکاری عمر را افزایش می دهد. خداوند مرا اشکال گیر و اشکال تراش نفرستاده بلکه آموزگار و آسانگیر فرستاده است. انتظار ستایش از مردم چشم را کور و گوش را کر میکند. و تازه درقضاوت این موجود خداگونه فطرت که انسان است می تواند به طور درروال تکلیف دراصول دین شریک "صفات" خدا باشد آنچه خاک پایش نمی رسد درعمل و انسانی است و درانسانی انسان باید همانا خود انسانش نه باورش را همانا خاک پای مردم بداند درروال تکلیف می باشد و تازه عشق درجان ما است اما عشق با مبنا عقل می باشد. و تازه فریاد برتر از سکوت است مگر سکوتی که درعمل و درانسانی باشد می باشد ویا درسرانجام و هدف اسلامی می باشد و تازه اینکه دریقین باش و تازه اینکه قبل از این بدانیم روزی می میریم و آرزوی پیروزی این کتاب آخرتی روی ثابت است می باشد و تازه اینکه به دنیا دل نبندید و ببین بزرگان چه افعالی کردند برای درس عبرت درشان اخلاق و انسانی مناسب است و جسم من به تاریخ می خورد نه روح است و تازه طولانی آرزو آخرتی و پس از ظهور بد نیست همانا طولانی بودن آرزو دنیا بپرهیز می باشد. و تازه این فلسطین روی ثابت دنیایی تر از این کتاب است و چشم باز اگر مبنا درروال تکلیف نداشته باشد می تواند جایگاه شیطان باشد آنگاه بصیرتش هم عقل به چشم است می شود و اگر چشم باز با مبنا درروال تکلیف بصیرتش چشم پایبند به عقل می باشد. و این کتاب نه تنها متصلگر به ظهور حضرت مهدی (عج) است بلکه دنبال این است هم اسلام حقیقی را که متروک شده بازگردند هم """""""""""""حقیقت """"""""""""" را از ریشه مشخص کند و هم درمدت هرچند کوتاه تر با کمترین امکان اختلاف حجت دادن اسلام را فراگیر جهان انسانها بکند میباشد که آرزو نجات فلسطین یک قطره از دریا بی کران است و تازه مصداق عینی نیز باطل است و این کتاب جریانی است باشد بعد هم دنبال کسی نمیدوم تا بیاید حجت را اتمام میکندمیباشد.(مخالف)نگو ساده تر بگو راحت طلب تر چون ساده بزرگ فکر کردن است میباشد. و تازه اصلا فقط انسانی و عملی دین نیست اما حیاء انسانی و عملی است پس حیاء کل لباس دین است و کسی که حیاء ندارد دین داشته باشد همچون کسی است دینش لخت است
#نرم_افزار_جامع_مهدویت
کلام امام زمان
الَّذی یجِبُ عَلَیکُمْ وَ لَکُمْ أنْ تَقُولُوا: إنّا قُدْوَةٌ وَ أئِمَّةٌ وَ خُلَفأُ اللّهِ فی أرْضِهِ، وَ اُمَناؤُهُ عَلی خَلْقِهِ، وَ حُجَجُهُ فی بِلادِهِ، نَعْرِفُ الْحَلالَ وَالْحَرامَ، وَ نَعْرِفُ تَأْویلَ الْکِتابِ وَ فَصْلَ الْخِطابِ.
ای شیعه ما
بر شما واجب است و به سود شما خواهد بود که معتقد باشید بر این که ما اهل بیت رسالت، محور و أساس امور، پیشوایان هدایت و خلیفهی خداوند متعال در زمین هستیم. همچنین ما امین خداوند بر بندگانش و حجّت او در جامعه میباشیم، حلال و حرام را میشناسیم، تأویل و تفسیر آیات قرآن را عارف و آشنا هستیم.
تفسیر عیاشی/ ج1/ ص16بحار الانوار/ ج89/ ص96/ ح58.
صبر نسبت بایمان چون سر نسبت بتن است. خداوند بحکمت و فضل خویش آسایش و شادی را در یقین و رضا قرار داده و غم و اندوه را در تردید و غضب ودیعه نهاده است. دانشمندی که بداند و بکار نبندد مانند چراغ است که مردم را روشن کند و خود را بسوزد. حیا و کمزبانی دو شعبه ایمان است و خشونت و زبان آوری از لوازم نفاق است. وقتی زنا رواج گیرد زلزله پیدا شود، وقتی حاکمان ستم کنند باران کم شود و وقتی که با ذمیان خیانت شود دشمنان چیره شوند. کوری دل گمراهی پس از هدایتست. همنشینی با فقیران از لوازم تواضع است. مؤمن با سلاح و زبان خود جهاد میکند. خدای والا فرماید فرزند آدم مرا آزار میکند که بروزگار ناسزا میگوید، روزگار منم و کارها بدست منست و شب و روز را تغییر میدهم. جهان ملعون دنیا شیرین لذیذ و زرد است و خدا شما را در آن جای داده تا ببیند چه میکنید. بگو خدایا جان مطمئنی از تو میخواهم که بمعاد ایمان داشته باشد و بقضای تو رضا دهد و بعطای تو قناعت کند. هر که یقین داشته ایمان قلبش خالص باشد و قلب خویش سالم و زبان خویش راستگو و جان خویش آرام و خوی خویش مستقیم و گوش خویش شنوا و چشم خویش نگران کند. رستگار شود و چیزی خوردن با خادم فروتنی می باشد و خوشا آنکه خدا روزی او بحد کفاف داده باشد و بر آن صبر کند. مسواک کردن اقتضای فطرت است. و تازه دندان مرکز وروداز بیرون به داخل بدن است و اولین برخورد دندان است که اولین هضم کننده است چنین است که باید تمیز بماند و تمیز شود درمصاف باید بیرون ریخت با آب و مسواک شستشو داد می باشد و صورت اولین منطقه ای است که به چشم می خورد این نیز باید تمیز شده باشد می باشد و علم از عبادت بهتر است و عین اساس دین ترس خداست. جویای علم میان جاهلان چون زنده میان مردگانست. نیک خوئی رشد است و بد خوئی شأمت است و نیکی افزایش عمر است و صدقه و نیکوکاری عمر را افزایش می دهد. خداوند مرا اشکال گیر و اشکال تراش نفرستاده بلکه آموزگار و آسانگیر فرستاده است. انتظار ستایش از مردم چشم را کور و گوش را کر میکند. و تازه درقضاوت این موجود خداگونه فطرت که انسان است می تواند به طور درروال تکلیف دراصول دین شریک "صفات" خدا باشد آنچه خاک پایش نمی رسد درعمل و انسانی است و درانسانی انسان باید همانا خود انسانش نه باورش را همانا خاک پای مردم بداند درروال تکلیف می باشد و تازه عشق درجان ما است اما عشق با مبنا عقل می باشد. و تازه فریاد برتر از سکوت است مگر سکوتی که درعمل و درانسانی باشد می باشد ویا درسرانجام و هدف اسلامی می باشد و تازه اینکه دریقین باش و تازه اینکه قبل از این بدانیم روزی می میریم و آرزوی پیروزی این کتاب آخرتی روی ثابت است می باشد و تازه اینکه به دنیا دل نبندید و ببین بزرگان چه افعالی کردند برای درس عبرت درشان اخلاق و انسانی مناسب است و جسم من به تاریخ می خورد نه روح است و تازه طولانی آرزو آخرتی و پس از ظهور بد نیست همانا طولانی بودن آرزو دنیا بپرهیز می باشد. و تازه این فلسطین روی ثابت دنیایی تر از این کتاب است و چشم باز اگر مبنا درروال تکلیف نداشته باشد می تواند جایگاه شیطان باشد آنگاه بصیرتش هم عقل به چشم است می شود و اگر چشم باز با مبنا درروال تکلیف بصیرتش چشم پایبند به عقل می باشد. و این کتاب نه تنها متصلگر به ظهور حضرت مهدی (عج) است بلکه دنبال این است هم اسلام حقیقی را که متروک شده بازگردند هم """""""""""""حقیقت """"""""""""" را از ریشه مشخص کند و هم درمدت هرچند کوتاه تر با کمترین امکان اختلاف حجت دادن اسلام را فراگیر جهان انسانها بکند میباشد که آرزو نجات فلسطین یک قطره از دریا بی کران است و تازه مصداق عینی نیز باطل است و این کتاب جریانی است باشد بعد هم دنبال کسی نمیدوم تا بیاید حجت را اتمام میکندمیباشد.(مخالف)نگو ساده تر بگو راحت طلب تر چون ساده بزرگ فکر کردن است میباشد. و تازه اصلا فقط انسانی و عملی دین نیست اما حیاء انسانی و عملی است پس حیاء کل لباس دین است و کسی که حیاء ندارد دین داشته باشد همچون کسی است دینش لخت است
۴۶۰.۶k
۰۷ خرداد ۱۳۹۷
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.